június 27, 2016

Az élet nagy kérdései: meddig tartod magadnál kölcsönkapott könyvet?

Nem tudom, észrevettétek-e, de kezdek szépen lassan új rovatokat bevezetni! (Juhééé! Hát nem izgalmas???)
Na most az élet nagy kérdései rovat pontosan arról szól, mint ahogy elneveztem. Fontos kérdéseket teszek fel. Számomra fontos kérdéseket. 

Ha szeretnétek megnyugtatni, felhergelni, választ adni, nyomjatok egy kommentet a kérdés alá. 

Ha nem, vagyis ha azt szeretnétek, hogy örök bizonytalanságban szenvedjek, hát nyugodtan hallgassatok ;)

A mai dilemmám a következő:  a kölcsönkapott könyvek. 

Meddig tarthatod magadnál? Egy év, két év... Két év már ciki? Addig amíg vissza nem kérik? :) Addig, amíg elfelejtik? Van valami végső határ, amikor már muszáj visszaadni? Szabad olvasatlanul visszaadni?



Én egy elég renitens könyv kölcsönző vagyok. Teljesen örülök annak, ha kölcsönbe kapok könyveket, komolyan vigyázok is rájuk, de valahogy mindig hátrébb szorulnak az olvasmányi listámon. Félek, hogy van valami szabály, miszerint rögtön el kell olvasni az ilyen könyveket, és rögtön hosszú levelezést kell folytatni a könyv gazdájával arról, hogy ez mennyire nagyon jó. ( Vagy nem jó. ) 

Szóval, van valami etikett ezzel kapcsolatban, amit ti alkalmaztok? Van valami sorvezető? Nehogy azt mondjátok, Ti sosem kaptok kölcsön könyveket...
SHARE:

14 megjegyzés

  1. Én nem szeretem a kölcsön könyvet. Frusztrál, hogy el KELL olvasni, mert én szabadon szeretek azt olvasni, amit akarok. Ha szökőévente (na jó, két szökőévente) hozzám kerül egy, akkor igyekszem rögtön nekiesni, és adni vissza egy-két héten belül.

    VálaszTörlés
  2. Régebben igyekeztem minél hamarabb visszaadni a kölcsönkönyveket. Talán ez abból fakadt, hogy én magam nem szívesen adtam őket kölcsön, ezér példát akartam mutatni, hogy mások is minél hamarabb adják vissza. :D Mostanában ez már megváltozott, sokkal szívesebben adok kölcsön könyvet és bizony én is sokáig "melengetem" a polcomon a másokét, szerintem jó helyen vannak a saját könyveim társaságában, vigyázok rájuk. ;)

    VálaszTörlés
  3. Egyfajta frusztrációt régen én is éreztem, de ez elmúlt, és tényleg odáig jutottam, hogy olykor akár több mint egy évig nálam van a könyv. Vigyázni én is vigyázok rájuk :D, nagyon, egyszerűen sokáig húzom az olvasást. Néha rettenetesen sokáig :D

    VálaszTörlés
  4. Nekem nincs túl sok tapasztalatom ezen a téren, ugyanis csupán három olvasó ismerősöm van, és nem igazán azonos az ízlésünk a könyvek terén. Nem sokszor kértem eddig kölcsön könyvet, de csak akkor szoktam, ha kifejezetten a kölcsönkért könyvet akarom olvasni, és tudom, hogy nincs itthon a polcomon olyan, amibe hamarabb bele fogok kezdeni, és emiatt a kölcsönkért könyv hónapokig fog nálam porosodni.

    Én szívesen adok kölcsön könyvet bárkinek, és nem zavar, ha csak hónapok múlva kapom vissza, de azért ne két év után lássam újra. Plusz ha valaki elkér egy könyvet, akkor azért kérje, mert tényleg el akarja olvasni, és ne azért, hogy díszként álljon a polcon, amíg elolvas öt másik könyvet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ümf, Lily, én sokkal szívesebben adok könyvet kölcsön, minthogy kérjek :D. De azért van úgy, hogy valaki annyira meg akar mutatni egy könyvet, hogy így ... kölcsön adja. ( Most magamat védem :D ) De tényleg igazad van, és érzem én, hogy túlzásba mentem ezzel a szétszórtsággal, hogy több mint egy éve van nálam valaki kölcsön könyve.

      Mondjuk, én tisztességes vagyok, mert mindig szólok előre, hogy hosszú menet lehet.

      Törlés
  5. Én megpróbálom minél hamarabb visszaadni, viszont simán odaadom a könyveket 1-2 évre. (Csak néha egy kicsit noszogatom őket.)

    VálaszTörlés
  6. Nálam régen egy hét volt, és elolvastam, visszaadtam, és a saját kölcsönadott könyveimet is egy hónap alatt vártam vissza.
    De most már rossz a helyzet, kevés a szabadidő, jóval kevesebbet olvasok, és ha ráutaló magatartást folytatok, máris megkapom kölcsön a haveroktól, aztán állnak a polcon.

    Amúgy a rekordom visszaadásban tíz év volt. :D A Nagy Főnök című könyv, ami az Ószövetség igen profán átirata, és a haver szerint az írót sürgősen magához szólította a Jóisten, nehogy az Újszövetséget is átdolgozza...:D

    Meg valaki most velem szemben tart rekordot, lövésem sincs, hol a Harry Potter első kötete, pedig már olvasnám a 10 éves fiamnak. Asszem megveszem újra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fú, tíz év :D, az baromi sok. Ennyi sosem volt, de most megpróbálom felhozni az átlagomat.

      Amúgy olyan előfordult, hogy nálam volt olyan másfél évig egy könyv, elolvastam vagy kétszer, olyan kis - kopottas lett, megsárgultak a lapjai, és inkább nem adtam vissza, hanem vettem helyette egy újat. Ebben sem érzem amúgy magam hibásnak, így alakult. :D

      ( Azt hiszem lassan elérem, hogy senki ne akarjon kölcsönadni nekem semmit sem. )

      Á, megtaláltam a könyvet, amiről írsz: A Nagy Főnök vagy az Ószövetségi Szentírás új, hetyke és hívő foglalata :D - hümm, milyen fura itt a " hetyke" kifejezés ...

      Törlés
  7. Soká is állnak nálam, de mindig vigyázok rájuk. Szerintem 1-2 év simán belefér, ha olyan ember, akivel tartod is a kapcsolatot.
    Egyszer 5-6 éve valamelyik szegről-végről ismerősöm rámtukmált egy könyvet kölcsönbe, nem is kértem, na az azóta is itt áll, és vissza kéne küldenem, közben persze külföldre költözött... néha csak a baj van ezzel, de persze tök jó kölcsönözgetni egymásnak. :) Én se bánom amúgy ha évekig ott áll valakinél. Ez az utóbbi példa csak azért jutott eszembe, mert már amikor odaadta azt gondoltam, úristen hogy kerül ez majd vissza hozzá?!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amúgy részemről- ha én adok kölcsön- ott lehet akármeddig. De tényleg. Ha nem akarom olvasni, tőlem állhat más polcán is, engem nem zavar, évekig :D.
      Csak ott van az a kis esély, hogy más nem így áll hozzá- úgyhogy most ezért a régen kölcsönkapott könyvek vissza szolgáltatásán dolgozom :D - egy ideje.

      Törlés
    2. Ezen én is dolgozom :)

      Törlés
  8. Nálam valahogy mindig van kölcsönkönyv, most is van egy jópár, és nekem is vannak kölcsönbe könyveim.
    Sajnos én is notórius későn visszavivő vagyok, aki sokáig tud ülni a kölcsönkönyveken. Ezen változtatni kéne, de nekem is valahogy sokkal előrébb vannak a saját könyveim, mint bármi más...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy nem vagyok egyedül ezzel. :P

      Törlés
  9. Én nem kérek kölcsön könyvet. Inkább kivárom, és megveszem. Kényelmetlenül érezném magam, hogy azonnal el kell olvasni, és mikor adom már vissza.
    Szerintem ez emberfüggő amúgy, hogy ki mikor szereti visszakapni, előre meg lehet beszélni, mikor várja vissza. De szerintem, amíg vigyázol rá, és visszaadod, nincs gáz. Sokan ezt a két dolgot nem tartják be, emiatt nem adok már kölcsön semmit. Amikor a harmadik könyvet kaptam vissza lapjaira esve, bezárt a bazár. (Főleg, hogy az elsőt még kifizették a többit nem) Nem szeretem anyagias témára vinni a dolgot, de nekem sem volt ingyen. Ha meg valaki ezt nem érti, ajánlom magamat :)
    Tetszik az új rovat, várom a következő nagy kérdésed :)

    VálaszTörlés

BLOGGER TEMPLATE CREATED BY pipdig