augusztus 02, 2020

Pofára esés, duplán

Tavaly megfogadtam, hogy nem olvasok Sophie Kinsellát. Most mégis megtettem. Még könyvet is vettem hozzá. Mit nem tesz egy jól megvágott mozis előzetes, ami jókor rosszkor, a legrosszabb pillanatban raknak elénk?

Nyilvánvalóan a marketing hatalma ez, mert beleégett a retinámba a film kezdő jelenete, meg milyen poén már, hogy egy történet felütése pont az, hogy egy zuhanó repülőn eláruljuk minden titkunkat? És én akkor, pont akkor, arra vágytam, hogy eláruljam minden kis frusztrációmat, és ha ott elém tettek volna egy koszos csehót, ahol egy vadidegennel egész éjszaka vedelhettem volna a pálinkát, miközben elmeséltük volna egymásnak minden bajunkat, hát én bizisten megtettem volna. 

Az ivászat elmaradt, de a film utána vágy folyton a könyvesboltok felé hajtott. Szerencsére sokáig tartottam magam. Smucig voltam. 

Aztán jött a karantén és az akciók. 

jjjj
Forrás
Tudjátok, van az a pont, amikor döntésre kényszerülsz, nem kerülheted el. És én vásároltam. Kicsit később olvastam. Rögtön utána filmet néztem. 

Mivel a cím már sejteti, milyen volt a végeredmény, gondoltam, csak megkérdezem, 

neked mi volt az a perverz vágy, ami legutóbb vásárlásra késztetett? 

Mert én beszélgetni akartam. Őszintén, sallang mentesen, megjátszás nélkül. Olyan következmény nélkül, hogy valaki úgy nézne utána rád, hogy de kis nyomi vagy, esetleg úgy, hogy azta kurva, milyen elképzelései vannak,  s a többi, s a többi. Egy kezemen meg tudtam volna számolni, hogy az utóbbi időben hányszor beszélhettem valakivel teljesen őszintén. Van veled úgy, hogy valamit mondanál, de teljesen az ellenkezőjét mondod? Mert azt várják el, mert ha nem azt mondanád, megbántanád a másikat, vagy azt érezné, komolytalannak tartod a problémáját, vagy egyszerűen csak túl érzékenynek tűnnél egy probléma miatt, esetleg túl érzéketlennek? Sajnos a hazugságmérő szenzoraim az utóbbi időben nagyon élesen működnek, és nemcsak másokon jeleznek, hanem magamon is. 

Mindenesetre költöttem 2900 Ft-ot egy új, nem túl jó Kinsella könyvre, rendeltem egy farmer szoknyát, ami nem jön fel rám, egy papucsot, ami másfél óra után nyomja a lábam, egy rúzst, ami folyton összekoszolja a maszkom. Ja és megnéztem a nem túl jó Kinsella könyv elég borzasztó filmes változatát. 

De hogy valami pozitívat is írjak, megrendeltem Madeline Millertől a Kirkét. Borzasztóan vágytam arra a könyvre, és most  hogy megszereztem, nem olvasom. Bizony ez is felvet néhány kérdést. 

Na de addig is, várom a hozzászólásokat. Nektek sikerült az elmúlt egy-két hónapban a vásárlással igencsak pofára esni? És utána szoktatok nézni a mozgatórugóknak, miért is vásároltál, pont ott, pont azt, kompenzáltál-e valamit?
SHARE:

5 megjegyzés

  1. Én azt tanultam meg az idők során, hogy csak magadról, az érzéseidről mondhatsz _teljesen_ őszintét, a másikról nem. Ill. szerintem nagyon kevés kapcsolat viseli ezt el. Persze az ember időnként idegből úgyis megteszi, aztán borul minden... Teljesen az ellenkezőjét nem szoktam mondani, mint amit gondolok, inkább finomítok vagy nem mondok semmit.

    Nem vagyok egy vásárlásmániás, de most a "karantén" alatt fura volt, hogy bezártak a nem létszükségletet áruló boltok, néha már-már vágytam plázázni egyet. Hiányzott a tavasz, a lebbenés, ezért rendeltünk lányommal online nagyon akciósan és praktikusan pár tavaszi-nyári dolgot. Az online rendelt libbenős "Tavasztündér" ruhámban úgy nézek ki, mint egy parasztlány... :D

    Egyébként soha nem voltam különösebben kompenzálós vásárló, szerencsére.



    VálaszTörlés
  2. jaja, én megint egy kicsit túlvásároltam a könyveket, hála az akcióknak. még nem tudom, melyikkel estem pofára, a régieket meg ez e-ket olvasom.:D
    én ezt nem elemzem túl, hogy miért akkor és ott, és azt. egyébként is sokat ülök a könyveken, míg megveszem, és ha kibír pár hónapot az érdeklődésem, meg ha épp pénzem is van, hát jön.
    viszont most érzem, hogy itt a vége, nem kell ezt már túlzásba vinni. még van egy pici pakk az egyik kosárban, egyelőre gondolkodom, mennyire kellenek nekem azok. aztán majd megint nem veszek könyvet pár évig.
    olyan ez kicsit, mint a fogyókúra. önmegtartóztatsz, aztán ha elengeded a gyeplőt, kezdheted elölről az egészet.:D

    én sem vásárlással kompenzálok, az nem lenne túl rentábilis.

    VálaszTörlés
  3. Nimám, milyen szépen fogalmaztál :))!

    Kívánságlistát én is vezetek, és mindig le tudom szűkíteni a kört, főleg, mióta könyvtárba is járok. Igazából én nem is szeretek vásárolni, és az utóbbi időben már ismerem magam annyira, hogy fülön tudom csípni, ha csak azért veszek valamit, mert mondjuk rossz a kedvem. Tudjátok, nem is szoktam ám mindent kielemzni, csak annyira fogadkoztam, hogy nem olvasok több Kinsella könyvet, annyira felháborított a legutóbbi, erre értitek, hónapokig sápítozok egy Kinsella könyv után, valahogy csak rá kellett jönnöm, mi van velem :D

    Szeee, én most itt bevallom neked, hogy vettem egy romantikus, hosszú ruhát, amiben úgy nézek ki, mintha magamra aggattam volna egy virágos rétet. Csak mondom neked, zöld színű, és tele van barack meg rózsaszín virágokkal :D, az életben nem veszem fel, de akkor nagyon kellett!

    VálaszTörlés
  4. Jaj, a rúzs... ne is mond :D Elindultam tavasszal, felkentem az egyik kedvenc rúzsomat, aminek a létezéséről megfeledkeztem, erre amikor 2 óra utazás után levettem a maszkom, akkor láttam meg a szép rúzsfoltot.. :D Úgyhogy nálam a rúzs most elfelejtve... Ebben a melegben már attól is összeszorul a gyomrom, ha arra gondolok, hogy ingázás közben viselnem kell a maszkot (napi 3 óra, tudom, nem olyan sok, mint annak, aki egész nap ebben ül), amitől bepárásodik a szemüvegem (nem, nincs rá megoldás, hogy ez ne történjen meg, már mindennel próbálkoztam, egyszerűen ez van :D), és mostanság maga az állam is bepárásodik, amitől jó pattanásos leszek, hurrá!
    Legszebb, amikor mondjuk valaki nem viseli és nem szólnak rá, de én se szólok rá, mert nyuszi vagyok, pedig mindig megfogadom, hogy megteszem...
    De visszakanyarodva a könyvekre! :D
    Idén megfogadtam, hogy kiadóktól vásárolok, minden hónapban egytől, mondjuk egy meghatározott összegig. Júliusban a bookdepóról rendeltem, és nagyon jólesett! Bűnözésem csak annyi volt, hogy bementem a Libri szépséghibás részlegére, és ott vettem egy könyvet. Kicsit megfedtem magam, de aztán vállon paskoltam magam, amiért egy nüasznyi hibáért sikerült 40%-kal olcsóbben megszereznem :D
    Ruha ügyében amúgy ajánlom a sinsayt. Ingyenes visszaküldheted, ha nem jó, karantén alatt én ott nyomultam.
    Amúgy nem könyves, de ami az év pénzkidobása volt, az egy e-learning képzés, ami egyáltalán nem azt adta, amit ígért...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért kemény lehet az utazás így, én örülök, hogy csak rövid távon kell tömegközlekedni. De nagyon aranyos a rúzsos történet, én mindig reflexből felteszem a szájfényt, aztán rájövök, hogy tök felesleges :D .

      Jajj, én is beszabadultam régebben a szépséghibás könyvek közé, vettem is három könyvet, amit még most sem olvastam, pedig hogy örültem, hogy örökbefogadtam két elárvult könyvecskét! :)

      A Sinsayt pedig megjegyzem!

      Törlés

BLOGGER TEMPLATE CREATED BY pipdig