december 13, 2015

Vajon mit jelent a " semmi extra" ?

Épp az imént olvastam ki Debbie Macomber Angyalhaj című könyvecskéjét. A könyv kedves, rendes, aranyos volt, az első 150 oldalát élveztem is, de sajnos ott volt a regény második fele, amit untam, és nem tudtam sok mindent kezdeni vele.

Nem tudom, írjak-e a történetről... A főszereplője Katherine, vagyis KO. ( micsoda név, nem? ), aki a Macomber regényekben elhíresült Orgona utcában lakik, és épp munkát keres, miközben -  hogy kiegészítse jövedelmét -  karácsonyi képeslapokat ír meg pénzért másoknak. Ez így elég utópisztikus nem?

/Kapcsolatunk titkos is és misztikus, kicsit utópisztikus/ :P 

Na jó, szóval KO. kedvenc szomszédnője épp egy tanfolyamon vesz részt, melyben oly mértékben kiterjeszti pszichikus képességeit, hogy a macska alomból megjósolja, hogy KO. élete párja az a
dr. Wynn Jeffries lesz, aki a Szabad gyermek című könyvével tönkre tette Katherine unokahúgainak jellemét. Tudni kell ugyanis, hogy a fent említett könyvben a férfi azt írja, a gyermek tudja, mi jó neki, és semmiképpen sem kell nevelni őket, és ami a legrosszabb:  Jeffiries szerint nem kell hazudni a gyerekeknek a Mikulásról, nem kellenek a gyerekeknek dajkamesék. KO. ettől elég KO lesz, gondolhatjátok, úgyhogy egy szép napon, amikor megtudja, hogy egy lakásban élnek, le is támadja szegény dr. Wynn Jeffriest.

Na ez volt a poszt kötelező része, úgyhogy haladjunk, leírom, milyen kérdések merültek fel bennem olvasás közben. Ha van kedvetek nyugodtan válaszoljatok.

Első kérdés, miért ad a kiadó " Angyalhaj" címet egy olyan könyvnek, melyben nem hogy angyalok, de azok frizurája sem kerül soha még csak említésre sem. A könyv eredeti címe Christmas letters, ami KO. foglalkozását és a lezárást tekintve- ami tök nyálas volt- , teljesen korrekt. Én sokkal inkább megvettem volna Karácsonyi levelek címmel a könyvet- mint az értelmezhetetlen " angyalhaj" címen. Ismertek még ilyen cím átkeresztelést?

Aztán amúgy mi az az angyalhaj? A google ezt dobta ki: "Az UFO-megjelenések helyén igen nagy gyakorisággal található egy furcsa anyag, az úgynevezett “angyalhaj ". Hát jó. 

Ja és:  Megírtátok már a karácsonyi képeslapokat? Hihetetlen, hogy még novemberben megvettem őket azzal, hogy én fogom legelőször elküldeni minden ismerősöm között, és még most sincsenek készen. 

Aztán: a könyv szerint a tengeren túl van egy olyan szokás, hogy a karácsonyi levelekben, képeslapokban mindenki eldicsekedik, mi történt vele az évben. Gondolom én, az utolsó sorba azért oda írják, hogy boldog karácsonyt. ( Nem tudom, hogy létezik-e még a szokás, bár azt tudom, hogy más országokban még tart a képeslapküldés hagyománya, és kitűzik őket egy táblára - ahogy mondjuk én-, vagy egy madzagra aggatják, stb. stb. ) De hogy fizetni egy levelezőlap megírásáért... Ez Mézga Gézáért kiált. ( Idős hölgyesen túl idealizált amúgy a regény világa)

És még van egy kérdésem. Megnéztem a könyvvel kapcsolatos véleményeket, és úgy igazából senki nem akarta bántani, de leginkább olyan véleményeket olvastam, hogy " semmi extra", " egynek elment", " kellemes, kis olvasmány". Nyilván ti is olvastatok már olyan könyvet, ami nem volt nagy szám, de hát nem is vártatok tőle olyan hatalmasat. Ezek a semmitmondó vélemények nálatok a pozitív vagy a negatív kategória? 
Mit jelent, ha egy könyv mindet összevetve olyan kis semmilyen, se nem jó, se nem rossz. Csalódottak vagytok ilyenkor? 

* A könyv egyébként az utolsó happolásom a rukkolán. ( Azóta töröltem magam. ) Egyrészről azért választottam ki, mert karácsony táján illik a karácsonyi témát olvasni - mit kezdtem volna vele, nyáron a negyven fok melegben? - másrészt meg kíváncsi voltam, vajon mennyire emlékeztet a saját sztorimra. Egyetlenegy párhuzamot találtam, ami egész jó átlag.  *

SHARE:

15 megjegyzés

  1. Az angyalhaj úgy tudom, az az ezüst- vagy aranyszínű hosszú, bolyhos (? nem ez rá a jó szó, attól tartok) girland, amit a karácsonyfára aggatnak.
    Az egynek elmegy, semmi extra nálam azt jelenti, hogy kár volt rá időt (pénzt is, ha megvettem) pazarolni. :)
    Atyám, képeslap, azt se tudom, mikor írtam utoljára kézzel lapot, és adtam fel postán. :D Pedig régen már november végén elkezdtem a külföldieket, és dec. elején a magyarokat. Néha hiányzik. :)
    Régen én is kaptam néha ilyen körlevelet, amiben az illető elmesélte, mi történt vele egész évben. Karácsonyi lap, néha fénykép is volt mellette. Nem tudom, még dívik-e, évek óta nem kaptam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az boa, nem? :D Az angyalhaj maga csak a szál, bár asszem finomabb, nem ez a boában lévő fényes, laposított cucc. :)

      Törlés
    2. Hát az is lehet, de mindenesetre valami csillogó karácsonyfadísz. :D

      Törlés
  2. Írj, képeslapot, az olyan jó! Az SMS elszáll, az email-t sem találod meg évekkel később, de egy képeslap! Az bármikor az utadba kerülhet, és igazi emlék marad. Szeretek képeslapot kapni ;)

    Nekem azért ez nem a kár volt időt pocsékolni rá kategória, mert összességében ilyenkor nem bánom meg, hogy olvastam. Csak... nem fogom újra elolvasni :D.

    Ahh, szóval az angyalhaj, az az ezüst izé, amit soha nem tettünk fel a fára! Tök jó.

    VálaszTörlés
  3. Nekem pont most volt egy kissé semmilyen olvasmányom, ami csalódás azért mindenképp, mert valamit várnál tőle, és ha nem adott igazán semmit, és felejthető,nem maradandó és nem is szórakoztatott kissé sem, akkor azért kár volt. de egy közepes könyvet azért alapból nem bánok annyira, mert vannak és kellenek ilyenek.
    Viszont miért olvasol Macombert, ne büntesd már magad z-kategóriás romantikus irodalommal :D :D Ez ilyen nagyi-könyv, legalábbis nekem. Mamámnak megvettünk egyszer egy csomót belőle.
    Én szeretem a képeslapokat, és küldök is, de ezt úgyis tudod ;))) és nekem is tök jó elővenni, megvannak összekötve évre bontva. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, tudom, hogy olyan könyv :D, de kisvárosi idillre vágytam, arra gondoltam, hogy nem lesz rossz. És szeretnék a Cédrusligetben élni, mert az egy über szép hely :D. És amúgy tized olyan nyálas volt, mint a Moning könyv :D, de azért nem fogok újabb Macomber könyvet olvasni, nem kell félteni engem!

      Törlés
    2. A képeslapozásról meg annyit, hogy tök jó érzés, hogy valaki időt szán arra, hogy kiválasszon nekem egy lapot, hogy sorban álljon a postán, hogy írjon pár sort, szóval ezek kis dolgok, amik viszont pont megmutatják, hogy gondolnak rád, és ez tök jó érzés. ( Meg szépek a képeslapok az ünnepi napokban, én kiteszem mindet egy parafa táblára. )

      Törlés
    3. Akkor jó, nem kell félteni, hogy elnyel egy Macomber-örvény. :) Cosy, kisvárosi idill, ajánlom: Sarah Addison Allen: Sugar Queen! (tudom hogy a másik könyve most épp nem tetszett nekem, se akkor is! :)) Megjelent magyarul is, és még romantikus is. :)
      Tök jó, hogy ha valaki értékeli is a képeslapot, amit kap, én is nagyon szoktam nekik örülni, és bár kitenni nem szoktam, mindet megőrzöm. :) És tényleg olyan szép képeslapokat lehet kapni, szerintem azért ez még mindig szokás, még ha kevesebbet is küldünk, mint régen.
      Amit én nagyon utáltam, amikor az sms-versek dívtak. :S pfejj.

      Törlés
    4. Zenka: Nézzél Good Witchet :D Az kisvárosi. Meg cuki :D
      Hart of Dixie?
      Könyvben meg Nicholas Sparkstól pl. A leghosszabb út vagy az Igaz hittel. Tizenharmadik boszorkány? Csokoládé újraolvasás? :D

      Törlés
  4. De örülök, hogy te legalább végig tudtál olvasni egy regényt tőle... A Cédrusliget után én is megpróbáltam, 3-at is, de fú... pedig szeretem a romantikust, de nálam ez már a kínzás kategória. Amúgy a könyveinek szerintem mind ilyen fura címe van. Azt hallottad egyébként, hogy kaszálták a Cédrusligetet?

    Címekről meg a Moning könyvek ugrottak be. A mai napig nem tudom a Keserű ébredést hova tenni, a második meg harmadik rész címe is elég semmitmondó szerintem.

    Képeslapozni egyáltalán nem szoktam, nem is kapok soha :( (hú, de forever alone-nak hatott mindez). De olyan drágák már ezek is, a posta is... Bevallom, sajnálom rá a pénzt, főleg, ha minden centet be kell osztani. Inkább szülinapokra veszek ilyet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, én meg a szülinaposat felejtem el mindig. A névnapot meg... még a sajátomat sem tudom sosem :D.
      Nem tudtam, hogy kaszálták. Pedig nem volt rossz sorozat, szeretem a kisvárosokról szóló filmeket, és itt annyira szép volt a helyszín! Hány évada volt végül? 2-3? Remélem, normálisan befejezték, utálom, ha egy sorozat befejezetlen marad.

      Ja, hát az utolsó 100 oldal elég szenvedős voltam, de kicsik voltak a lapok, és nagyok a betűk- úgy gondoltam már nem adom fel :)

      Törlés
    2. 3 évad volt összesen, és a harmadik már nagyon tetszett, szerintem tök jó volt. Meg is lepődtem, mert azt hittem, az egy-két milliós nézettség tök jó a Hallmarkon, de hát nem :/ Sajnos nem zárták le, hiszen nem tudták, hogy kasza lesz, cliffhangerrel is hagyták abba.

      Törlés
    3. Üstökös, én úgy tudom a Moningoknál a címekben a napszakokat akarták végigvinni - mondjuk nyilván az ébredés nem napszak, de abban a könyvben felnyílik Mac csipája a világra, ami körülveszi igazából. Aztán jött az álom (tudom ez se napszak :D ) meg a hajnal, az új nap virrad, a felkelő hold stb. Van benne azért valami egységesség, de tény, hogy nem tudja überelni a feveres eredeti címeket.

      Törlés
    4. Nohát :D Ez eddig fel sem tűnt, köszi :D

      Törlés

BLOGGER TEMPLATE CREATED BY pipdig