március 15, 2018

Kerstin Gier- Silber

Első mondat: " A kutya a bőröndömet szaglászta."

* figyelem, ez egy nem szeretem poszt* 

Épp az imént fejeztem be a regényt, és gondoltam jobb lesz hamarabb letudni a bejegyzést, nehogy túl sokáig bosszankodjak rajta. 

Kerstin Gier Időtlen szerelem trilógiája számomra  a No.1 az YA tingli-tangli, romantikus, kedves-vicces könyvek között, de az összesített YA regények között is kiemelkedő helyet foglal el. 

Annyi jót hallottam a Silber sorozatról, gondoltam ennyi év kihagyás után- itt úgy értem, hogy asszem kb 3-4 éve nem olvastam VP könyvet-  esélyt adok neki. 

Sajnos csalódnom kellett benne. A Silber sorozat első része olykor kifejezetten bosszantott, összességében pedig egy közepes YA regény lett, amit csak az mentett meg nálam, hogy Kerstin Gier még nem felejtette el, hogy lehet az embert megnevettetni. 

Liv Silber élete nem egyszerű, tekintve, hogy édesanyját követve folyton új suliba kell járnia. Ráadásul anyja összeszerelmesedik egy londoni ügyvéddel, így Liv hamarosan fejest ugrik a mozaikcsaládok problémáiba, és hogy még bonyolultabb legyen az élete, az álmai is egyre furábbak. Legújabb sulija a számomra kimondhatatlan nevű elit suli, ahol négy szőke és gyönyörű srác ejti rabul a lányok szívét. Lassított felvétel szerűen járnak, és nekem a fiúk körülötti hype olyan, mint amit régen láttam az első Twilight filmben, ami baromi elcsépelt. De lépjünk tovább, a lényeg az, hogy Liv valahogy bejut a mostohatestvére álmaiba, és a srácokkal is egyre furább szituációkban  találkozik. Természetesen megtörténik a nagy szerelem is, és a rejtély kulcsa valami olyan dolog, ami - szerintem- elcsépeltebb már nem is lehet. De ugyan már Zenka, nem kell fanyalogni! Hiszen a srácok álmukban titokzatos folyosókon járkálnak, ahol minden ember álmát egy ajtó védi, és Liv társaival kifürkészheti az óvatlan álmodók titkait, megnézheti ki kivel és miért álmodik, és a regény vége felé egyre zűrösebbé válik - a nem mondhatom el, de úgy szeretném- kalamajka is. 

Ah, kicsit kegyetlen vagyok ezzel a könyvvel, mert lehet, hogy nem is volt olyan rossz, de eléggé gyengének tartom az Időtlen szerelem után. Az eleje még ígéretes volt, de a közepétől folyton arra gondoltam, hogy oké, látni, hogy Kerstin Gier írta, de számomra így is kevés. A rajongók nyilván megköveznek érte, de a Gossip Girl vonal szerintem nem túl eredeti, és ha lehetett még elcsépelt dolgot beletenni, na az a démonos dolog volt. A karakterek eléggé rendben vannak- bár a főszereplő lány számomra olykor iszonyatosan butának tűnt-, a tesója viszont nagyon jó fej, és tetszettek a mellékszereplők, sőt néha még a pasik is.

Nagyon nem tudom, mit kezdjek ezzel a sorozattal, mert több olyan ember, akinek az ízlésében megbízok, ugyanezt írta, hogy az első rész gyengébb volt, de sokkal jobbnak tűnt a folytatás. Adjak neki esélyt, vagy fejezzem be itt? Mégiscsak Kerstin Gier sorozatról van szó... De ami itt volt, arra biztosan mondhatom, hogy összességében nem tudtam érte rajongani, és gyengének tűnt.

Na mindegy, fiúk-lányok, olvassunk jó könyveket, amik inspirálnak és tűzbe hoznak! Éljen a szenvedély, így március 15. napján! ( Remélem, mindenki vette, hogy nem a szerelmi szenvedélyre gondoltam ;) )

Kerstin Gier- Az álmok első könyve
2017. Vörös pöttyös Könyv- KMK
326. oldal
10/ 5.5  ( jól lehúztam.)
SHARE:

7 megjegyzés

  1. nemár... azt hittem, ez jó.:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát - közben úgy döntöttem adok még esélyt a folytatásnak, de igazából tényleg olyan klasszikus vörös pöttyös regény lett, vannak benne eredeti ötletek, de én többet vártam.

      Törlés
  2. Amúgy szórul szóra pontosan én is ugyanígy voltam a Silber sorozat első részével! A második rész nekem ugyan jobban tetszett, de nem tudom eldönteni, hogy csak éppen jókor talált meg vagy tényleg jobban sikerült...
    Mindenesetre az Időtlen szerelem trilógiának tényleg nem ér a nyomába, sajnos. :( Kár érte.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen... Mondjuk kicsit félek. Lehet, hogy az Időtlen szerelem trilógia sem tetszene most? Az nem lehet :D.

      De a posztod - és a kommented- is megerősített abban, hogy próbálkozzak a második résszel.

      Törlés
  3. Sajnos, nekem sem tetszik annyira, mint az Időtlen szerelem, bár még a 3. részt nem olvastam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Óóó! Pedig még emlékszem, hogy írtad a csoportban, hogy milyen érdekes a téma, és én akkor szembesültem vele, hogy nem olvastam el az új Kerstin G. sorozatot!

      Törlés
    2. A téma most is érdekes, mindig is érdekeltek az álmok, de valahogy mégsem tetszett annyira az első két rész, mint az Időtlen szerelem.

      Törlés

BLOGGER TEMPLATE CREATED BY pipdig