december 09, 2017

Karácsony felé...

"Szép Tündérország támad föl szívemben
Ilyenkor decemberben."
               / Juhász Gyula /



Mindemellett decemberben az alábbi dolgok szoktak még megtörténni:
(pacsi, ha veled is)

1.Ránézek a naptárra, és úgy érzem ideje lenne Harry Pottert olvasni.
2. Kapcsolgatom a tévét, és jobban élvezem a karácsonyi reklámokat, mint magát a tv-műsort.
3. Kosztümös BBC-sorozat kerestetik bárhol, bármilyen mennyiségben. ( Két ünnep között az lesz a kötelező program. )
4. Az esték kötelező eleme, hogy meggyújtsak egy gyertyát.
5. Oké mérleg, majd jövőre találkozunk.
6. Sokáig bámulom az online weshopok ünnepi viseleteit, és eldöntöm, hogy a következő évben veszek egy csini ruhát.
7. Az összes könyves webshop akcióját végig pörgetem a " biztonság kedvéért", holott nem is akarok venni magamnak könyvet.
8. Minden ismerősömnek veszek egy könyvet. Magamnak kettőt......
9. Az összes létező klasszikus karácsonyi filmet megnézem az adventi időszakban.
10. Nem veszek pezsgőt, mert úgy gondolom a munkahelytől úgy is kapok pezsgőt, aztán meggondolom magam, mert mi van, ha mégsem kapok, és a végén tanácstalanul bámulom a két üveg száraz pezsgőt a spajzban. ( Az édeset szeretem.)
11. Elkezdem a Harry Pottert olvasni.
12. Felujjongok, amikor az első random karácsonyi dalt meghallom a rádióban.
13. Becsomagolom a könyveket, a fura alakú ajándékokat a végére hagyom. 
14. Egy darabig nézegetem a becsomagolt ajándékokat, és gondolatban megdicsérgetem magam, mennyire ügyi vagyok.
15. Kitalálom, hogy kérek karácsonyra egy szakácskönyvet.
16. Lebeszélem magam a szakácskönyvről, karácsonykor mind olyan drága.
17. Elmegyek színházba, és utána megcsodálom a karácsonyi fényeket.
18. Kitalálom, hogy csini szoknyákat, meg ruhákat fogok hordani idén télen.
19. Egész télen nadrágban vagyok, mert fázom.
20. Mindig belecsempészek egy jó adag édességet a rászorulóknak vásárolt tartós élelmiszerek közé.
21. Fürdőkádban olvasok.
22. Megállok az összes karácsonyi standnál, vásárnál, csak mert muszáj.
23.  Díszítek: december első napjától fokozatosan kerülnek föl a díszek, hogy karácsonyra minden kész legyen.
24. Mézeskalácsot sütök.
25. Többet mosolygok.
26. Rengeteget énekelek.
27. Takarítok, lomtalanítok és tisztogatom a lelkem.
28. Az utolsó pillanatban adom fel a karácsonyi képeslapokat.
29. Elkezdek írni egy téli történetet. ( A régit is folytatom. )
30. Pirosra vagy bordóra lakkozom a körmöm.
31. Új karácsonyi dalokra vadászom. ( A régik is jók. )
32. Napjában legalább háromszor lecsekkolom az időképet, hátha esik a hó.
33. Madarakat etetek.
34. " Bizalmas szívvel járom a világot."


Csak tíz dolgot akartam felsorolni, de így sikerült!
Mindenkinek meghitt készülődést, ne csak olvassatok ;).

SHARE:

12 megjegyzés

  1. Úgy irigylem a tiszta, abszolút jó értelemben vett gyermeki lelkedet. :) Gondolatban ezeknek egy részét én is megteszem, de a megfáradt, kissé cinikus énem lebeszél a gyakorlati megvalósításról. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugyan már, karácsonykor mindenki gyerek egy picit! :D

      Törlés
    2. Kivéve, aki Grinch, ugye ;-D

      Törlés
    3. De a történet végén ugye a Grinch is megszereti a karácsonyt! ;)

      Törlés
  2. nekem tudod, mi az első reakcióm, amikor beindul ez a karácsonyi izé? díszítés, zenék meg miegymás?
    hogy nemááár, hagyjanak már engem ezzel.
    :D
    de aztán elképzelem a karácsonyt a készülődés nélkül, a díszek, a giccsek meg a ronda zenék nélkül, és rájövök, hogy oké, kell ez. álljon csak a műfenyő minden mozgólépcső mellett, reggel karácsonyi nyekergésre akarok belépni a parkoló ajtaján, és legyen teli szaloncukoroszlopokkal minden üzlet, még ha alig áruénak ehetőt belőle normális árban, akkor is.

    amitől viszont kiszaladok a világból, az a köszöngetés. volt, aki már november közepén boldog ünnepeket kívánt. miért???
    és miért kell áprilisban buékolni? őszintén, akkor már nem mindegy úgyis?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyébként nekem a társadalmi nyomás a bajom, nem a karácsony, már rájöttem. Nem is ünnepelünk, ha nincs 6 féle süti, 5 fogás, minden évben új színű díszek és sok ajándék, ünnepi ruha, frizura, éjféli mise, Kisjézus, Diótörő stb. Mióta facebook van még rosszabb, legrosszabbak a feldíszített fák ;D Becsípve, paplan alatt, pizsiben, vagy mackónadrágban zárt ajtók mögött, vendégek nélkül, sok szaloncukorral akarom tölteni a karácsonyt :P

      Törlés
    2. töredelmesen bevallom, nálunk már egy ideje nincs feldíszített fa. egy fa alakú íjállvány van körbedíszítve égősorral, azt bekapcsoljuk, gyertya még szokott lenni, egyébként mi is macinaciban nyomjuk. vagy boxerben, attól függ, mennyire van jó idő. :D
      egyébként a karácsony lelki értelme teljesen leveszett, még csak nyomokban sem található meg. magamban sem tudom megtalálni, úgyhogy igazából én örülök, hogy abban a pár napban nem kell melóba menni, és ennyi. amíg a gyerek kicsi volt, más volt persze.

      Törlés
    3. Az íjállvány nagyon menőn hangzik! :) Nálunk még relatíve kicsi a gyerek, meg ugye a szülők is meg lennének sértve. Egyedül a munkahelyen tudok most már felszabadultan grincseskedni (ez is évekbe telt) :D

      Törlés
    4. Én azért simán foglalkozom a lelki dolgokkal is. Nagyon jól esik kiszórni a felesleges lomot is a takarítás alatt, és velük együtt kiszórok egy csomó elnyomott frusztrációt, sértettséget, meg kicsit átértékelem az évet is.

      A múlt évben egyébként nem éreztem a karácsonyt, hiába voltak fények, meg zenék, meg minden. Még karácsony este is kicsit olyan érzésem volt, hogy most mi eeezzzz...? :D De most ez egészen más, és nagyon élvezem.
      Az egésznek lehet az is a nyitja, hogy novemberben végig szűrtem az ilyen élményeket. Láttam a karácsonyi dekort nov. 2. napján a boltokban, meg hallottam az éneklő télapót a kiaraktban, de szépen elballagtam mellettük.

      Most meg kiélvezem, ami ezzel az időszakkal jár.

      Viszont már tervezgetem a januárt is. Edzés terv, újabb lomtalanítás, nyelvtanulás. Tök jó lesz! ;)De előbb jöjjenek az ünnepek és a készülődés.

      Törlés
  3. Harry Potter olvasás vagy film nézés pipa. Karácsonykor a Bölcsek köve a kedvencem.A mérlegtől elbúcsúztam januárig, jöhet a bejgli és zserbó :D

    VálaszTörlés

BLOGGER TEMPLATE CREATED BY pipdig